دراسة لتحديد أهم العوامل المؤثرة في أداء الطالب في المرحلة الثانوية في الديوانية
DOI:
https://doi.org/10.33095/jeas.v16i57.1446الكلمات المفتاحية:
دراسة لتحديد أهم العوامل المؤثرة في أداء الطالب في المرحلة الثانوية في الديوانية، A study to determine the most important factors affecting student performance In the secondary school in Diwaniyaالملخص
هناك العديد من العوامل التي يمكن أن تؤثر على أداء الطالب في جميع المراحل منها الابتدائية والمتوسطة والاعداية وحتى على مستوى الأداء الجامعي، من هذه العوامل، العوامل النفسية والاجتماعية والعوامل التي ترتبط بالبيئة البيتية للطالب، ففي هذا البحث تم دراسة بعض هذه العوامل وإمكانية معرفة مدى تأثيرها على أداء الطالب الدراسي حيث تم استخدام الأسلوب الإحصائي المعروف بالارتباط القويم لغرض تحليل البيانات ومعرفة تلك المؤثرات والعوامل، وقد تم التوصل إلى استنتاجات مهمة للذين يهتمون بمستوى أداء الطالب وإمكانية رفع مستواه وأدائه في المستقبل .
التنزيلات
منشور
إصدار
القسم
الرخصة
Articles submitted to the journal should not have been published before in their current or substantially similar form or be under consideration for publication with another journal. Please see JEAS originality guidelines for details. Use this in conjunction with the points below about references, before submission i.e. always attribute clearly using either indented text or quote marks as well as making use of the preferred Harvard style of formatting. Authors submitting articles for publication warrant that the work is not an infringement of any existing copyright and will indemnify the publisher against any breach of such warranty. For ease of dissemination and to ensure proper policing of use, papers and contributions become the legal copyright of the publisher unless otherwise agreed.
The editor may make use of Turtitin software for checking the originality of submissions received.



















