اثر التعلم المنظمي في التمكين الإداري دراسة استطلاعية لآراء عينة في الشركة العامة للصناعات الكهربائية في بغداد
DOI:
https://doi.org/10.33095/jeas.v16i59.1503الكلمات المفتاحية:
اثر التعلم المنظمي في التمكين الإداري دراسة استطلاعية لآراء عينة في الشركة العامة للصناعات الكهربائية في بغدادالملخص
يسعى البحث لدراسة ظاهرة حديثة ومعاصرة في علم الإدارة عموما وفي حقل السلوك التنظيمي خصوصا، وهو التعلم ألمنظمي والتمكين الإداري في منظمة حكومية وهي الشركة العامة للصناعات الكهربائية، وقد تم تحديد أبعاد التعلم ألمنظمي (ديناميكيات التعلم، تحول المنظمة، تمكين الأفراد، إدارة المعرفة، تطبيق التكنولوجيا) وأبعاد التمكين الإداري (امتلاك المعلومات وتوافرها، الاستقلالية وحرية التصرف، امتلاك المعرفة) وتم جمع المعلومات من خلال استبانه وزعت على عينة من الموظفين في المنظمة المبحوثة بلغ مجموعها (50) استبانه ومن ابرز النتائج التي توصل إليها البحث انه لم يكن للتعلم ألمنظمي تأثير عالي في التمكين الإداري في المنظمة المراد بحثها.
التنزيلات
منشور
إصدار
القسم
الرخصة
Articles submitted to the journal should not have been published before in their current or substantially similar form or be under consideration for publication with another journal. Please see JEAS originality guidelines for details. Use this in conjunction with the points below about references, before submission i.e. always attribute clearly using either indented text or quote marks as well as making use of the preferred Harvard style of formatting. Authors submitting articles for publication warrant that the work is not an infringement of any existing copyright and will indemnify the publisher against any breach of such warranty. For ease of dissemination and to ensure proper policing of use, papers and contributions become the legal copyright of the publisher unless otherwise agreed.
The editor may make use of Turtitin software for checking the originality of submissions received.



















