تقدير المعلمات باستعمال طريقة L الخطية لانموذج الانحدار المتعدد الحدود من الدرجة الثانية
DOI:
https://doi.org/10.33095/jeas.v28i134.2428الكلمات المفتاحية:
الانحدار المتعدد الحدود, توزيع طويل الذيل المتماثل, طريقة الامكان الاعظم, طريقة L, المحاكاة.الملخص
في البحث يتم الحصول على تقديرات معلمات انموذج الانحدار متعدد العوامل متعدد الحدود من الدرجة الثانية عندما يتوزع الخطأ العشوائي طويل الذيل المتماثل بسبب وجود القيم الشاذة وباستعمال طريقة الإمكان الأعظم وطريقة L وبأسلوب المحاكاة وباستعمال ست احجام للعينات (50، 60، 80، 90، 100، 120) وتطبيق الطرائق على بينات طبية تمثل مرض السكر.
التنزيلات
منشور
إصدار
القسم
الرخصة

هذا العمل مرخص بموجب Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.
Articles submitted to the journal should not have been published before in their current or substantially similar form or be under consideration for publication with another journal. Please see JEAS originality guidelines for details. Use this in conjunction with the points below about references, before submission i.e. always attribute clearly using either indented text or quote marks as well as making use of the preferred Harvard style of formatting. Authors submitting articles for publication warrant that the work is not an infringement of any existing copyright and will indemnify the publisher against any breach of such warranty. For ease of dissemination and to ensure proper policing of use, papers and contributions become the legal copyright of the publisher unless otherwise agreed.
The editor may make use of Turtitin software for checking the originality of submissions received.