"المقدّر الحصين لنموذج تجميعي معمّم شبه معلمي"
DOI:
https://doi.org/10.33095/jeas.v14i50.1401الكلمات المفتاحية:
المقدّر الحصين لنموذج تجميعي معمّم شبه معلميالملخص
النموذج التجميعي المعمّم GAM من الممهدات متعددة المتغيرات حديثة الأستعمال في تحليل الأنحدار اللامعلمي، ولذا تم تكريس هذا البحث لدراسته ولكن بالصيغة الهجينة،أي عند للظاهرة التي تغير سلوكها من خطي ذات شكل دالي مسبق (معلمي)، ولاخطي بشكل غير معلوم (لامعلمي) والذي سيكون هنا الشريحة التمهيدية. هذا، بالأضافة الى تقديم مقترح لأيجاد مقدّر GAM شبه معلمي حصين ومقارنته بأسلوب تكراري وآخر غير تكراري.
التنزيلات
منشور
إصدار
القسم
الرخصة
Articles submitted to the journal should not have been published before in their current or substantially similar form or be under consideration for publication with another journal. Please see JEAS originality guidelines for details. Use this in conjunction with the points below about references, before submission i.e. always attribute clearly using either indented text or quote marks as well as making use of the preferred Harvard style of formatting. Authors submitting articles for publication warrant that the work is not an infringement of any existing copyright and will indemnify the publisher against any breach of such warranty. For ease of dissemination and to ensure proper policing of use, papers and contributions become the legal copyright of the publisher unless otherwise agreed.
The editor may make use of Turtitin software for checking the originality of submissions received.