حول المنهجية شبه المعلمية لتقدير الانموذج التجزيئي الضبابي: مراجعة
DOI:
https://doi.org/10.33095/jeas.v29i138.3044الكلمات المفتاحية:
الانحدار التجزيئي، مفهوم الضبابية، الرقم الضبابي المثلث، الاوزان، خوارزميات الذكاء الاصطناعي.الملخص
في هذه البحث، تم تقديم مراجعة لدراسات سابقة حول الانحدار الضبابي. إذ يظهر أنموذج الانحدار الضبابي كتعميم لانموذج الانحدار التقليدي الذي يصوغ علاقة بين البيئة الضبابية والمتغيرات المستقلة والمعتمدة. كل هذا يمكن تقديمه من خلال انموذج غير معلمي، وكذلك من خلال انموذج شبه معلمي. علاوة على ذلك، تم طرح النتائج التي تم الحصول عليها من الدراسات السابقة في هذا السياق. لذلك نقترح طريقة جديدة في التقدير عبر أوزان جديدة بدلاً من الأوزان القديمة، ونقدم إقتراحاً آخر يستند الى الشبكات العصبية الاصطناعية.
نوع البحث: بحث مراجعة.
التنزيلات
منشور
إصدار
القسم
الرخصة

هذا العمل مرخص بموجب Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.
Articles submitted to the journal should not have been published before in their current or substantially similar form or be under consideration for publication with another journal. Please see JEAS originality guidelines for details. Use this in conjunction with the points below about references, before submission i.e. always attribute clearly using either indented text or quote marks as well as making use of the preferred Harvard style of formatting. Authors submitting articles for publication warrant that the work is not an infringement of any existing copyright and will indemnify the publisher against any breach of such warranty. For ease of dissemination and to ensure proper policing of use, papers and contributions become the legal copyright of the publisher unless otherwise agreed.
The editor may make use of Turtitin software for checking the originality of submissions received.