تأثير الذكاء الشعوري في الذكاء المنظمي دراسة تطبيقيه في الشركة العامة للصناعات الكهربائية
DOI:
https://doi.org/10.33095/jeas.v14i52.1422الكلمات المفتاحية:
تأثير الذكاء الشعوري في الذكاء المنظمي دراسة تطبيقيه في الشركة العامة للصناعات الكهربائيةالملخص
يعد مصطلحا الذكاء الشعوري والذكاء المنظمي من المصطلحات المعاصرة التي بدأت المنظمات المختلفة توظيفها في نشاطاتها لزيادة كفاءتها.
يهدف البحث الحالي الى دراسة هذين المصطلحين وامكانية توظيفهما في احدى المنظمات العامة واستخدمت الاستبانة كأداة لجمع المعلومات حيث وزعت على عينة تتكون من (50) من العاملين فيها اختيرت عشوائيا من مختلف المستويات التنظيميه.
ومن اهم الاستنتاجات التي توصل اليها البحث
1- وجود ضعف في بعض ابعاد الذكاء الشعوري خصوصا في ادارة الذات وقلة كفايته في الشركة موضوعة البحث .
2- كذلك وجود ضعف مماثل في ابعاد اخرى للذكاء المنظمي مثل التجمعات ذات الاهتمام المشترك مع قلة تأثير الذكاء الشعوري في الذكاء المنظمي.
التنزيلات
منشور
إصدار
القسم
الرخصة
Articles submitted to the journal should not have been published before in their current or substantially similar form or be under consideration for publication with another journal. Please see JEAS originality guidelines for details. Use this in conjunction with the points below about references, before submission i.e. always attribute clearly using either indented text or quote marks as well as making use of the preferred Harvard style of formatting. Authors submitting articles for publication warrant that the work is not an infringement of any existing copyright and will indemnify the publisher against any breach of such warranty. For ease of dissemination and to ensure proper policing of use, papers and contributions become the legal copyright of the publisher unless otherwise agreed.
The editor may make use of Turtitin software for checking the originality of submissions received.