تأثير المزيج الترويجي في تحقيق الميزة التنافسية المستدامة للمنظمات الصناعية: بحث ميداني في مصفى الدورة
DOI:
https://doi.org/10.33095/jeas.v26i120.1916الكلمات المفتاحية:
Promotional Mix, Competitive Advantage, Creative Culture, Core Capabiliti، المزيج الترويجي، الميزة التنافسية المستدامة، الثقافة الابداعيةالملخص
الغرض: تحديد اثر المزيج الترويجي في تحقيق الميزة التنافسية المستدامة في مصفى الدورة.
المشكلة: توقع قصور في توظيف ابعاد المزيج الترويجي في ضمان ميزة تنافسية للمنظمة المبحوثة
التصميم/ المنهجية/ المدخل: اختير مصفى الدورة ميداناً للتطبيق، اختيرت عينًة البحث القصدية والمكونة من (143) شخص من موارد المصفى البشرية ، و تم اعتماد الأستبانة كأداة الحصول على البيانات التي تم اِعدادها اٍستناداً الى مجموعة من المقايْيس الجاهْزة بعد إخضاعها الى عدد من إختبارات الصدق والثبات وتم إستعمل برنامج (SPSS,V22) الاحصائي في إدخال وتْحليل بَيانات الدراسة.
النتائج: وجود علاقة طردية وتأثير ايجابي للمزيج التسويقي في تحقيق الميزة التنافسية.
التنزيلات
التنزيلات
منشور
إصدار
القسم
الرخصة

هذا العمل مرخص بموجب Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.
Articles submitted to the journal should not have been published before in their current or substantially similar form or be under consideration for publication with another journal. Please see JEAS originality guidelines for details. Use this in conjunction with the points below about references, before submission i.e. always attribute clearly using either indented text or quote marks as well as making use of the preferred Harvard style of formatting. Authors submitting articles for publication warrant that the work is not an infringement of any existing copyright and will indemnify the publisher against any breach of such warranty. For ease of dissemination and to ensure proper policing of use, papers and contributions become the legal copyright of the publisher unless otherwise agreed.
The editor may make use of Turtitin software for checking the originality of submissions received.



















